Friday 9 October 2015

Masih Mencari Solehah

Unknown | 10/09/2015 | 0Comments |
Terjumpa HO kat mall. Esoknya kat tempat kerja.

HO :Hey shida, semalam buat apa kat UO?
Me :Saja shopping shopping ngn ibu saya sikit.
HO :Ohh.. baguslah, solehah kan shida ni.
Me :Jangan ckp mcmtu..
HO :Eh, betullah......
Me :Krik krik dan berlalu pergi.

Tak tahulah sejenis perasaan apakah yang aku rasa bila orang judge aku melalui pemakaian aku. Aku masih jauh untuk sampai gelaran tu. Jauh dan tersangat jauh.

Allah je tau siapa aku sebenarnya. Hamba yang mana setiap hari masih saja berperang dengan diri sendiri untuk mengejar tiket ke syurga. Hamba yang masih berada dalan kegelapan di dunia. Hamba yang terkadang masih lupa maksud kehidupan. Manusia yang sibuk dan sentiasa sibuk. Sehinggakan.....

Aku terlupa janji Allah pada aku, tentang kehidupan akhirat yang kekal abadi..

Ya Allah..Ya Rabb
Mohon, jangan tarik nafas ini sebelum sempat aku sujud padamu.
Mohon, jangan cabut ajal ini sebelum sempat aku berbakti pada ibu ayah ku.
Mohon, jangan matikan aku sebelum sempat aku memohon ampun.

Duhai shida, masa sedang memecut laju, ayuh berlari!!!




No comments:

Post a Comment